Druhé největší město Královéhradeckého kraje získalo novou podobu své vizuální komunikace od studia HMS Design, které uspělo v designérské soutěži pořádané organizací Czechdesign.
Klíčovým prvkem nového vizuálního konceptu Trutnova je typografické logo, jehož počáteční písmeno T autoři upravili tak, aby odráželo známou legendu o drakovi.
Legenda se propisuje nejen do grafického prvku ve tvaru draka, ale i do barevného spektra. Písmeno T je z poloviny zelené stejně jako drak na historickém znaku města.
„Symbol a legenda draka jsou s městem natolik spojené, že pro nás bylo zásadní je zachovat i v nově vzniklé značce. Samotný symbol nevnímáme jen jako grafický prvek, jde spíše o komunikační nástroj, kterým může město oslovit občany. Je to jednoduše použitelný symbol, který lze použít jednak jako pozadí pro text, jednak jako oživení fotografie. Někdy se pouze mihne, jako by nechtěl rušit. Nepřebíjí informace ani na sebe nestrhává pozornost. Tato grafická hra s drakem vytváří milý vizuál města, se kterým se mohou občané Trutnova ztotožnit a být na něj hrdí,“ popisuje koncept Martin Strnad ze studia HMS Design.
Do nové identity se tak podařilo aplikovat symbol, na který je navázáno mnoho lokálních akcí a se kterým se ztotožňují místní obyvatelé.
Původní logo města vytvořil v roce 2008 ak. mal. Jan Jiskra. Symbol draka vychází z historického erbu.
Via https://www.font.cz/design/trutnov-s-novou-vizualni-identitou.html
Napsat komentář