Muzeum Prahy po čtyřech letech mění logo i vizuální styl. Jeho autorem je Mikuláš Macháček, Anna Macháčková a Šárka Zíková ze studia zetzetzet. Návrh vznikl v rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign. Vizuální identita pracuje s hravostí, opírá se o originální barevnost a oživuje symbol gryfa historicky spojeného s muzeem.
Základní verzi loga tvoří lineární kresba symbolu s názvem muzea ve výrazném modrofialovém provedení, které má přispět k vizuálnímu odlišení při komunikaci instituce. Vizuální styl, se kterým se mohla veřejnost poprvé seznámit během Pražské muzejní noci 15. června, bude postupně aplikován do prezentace celé instituce včetně jeho jednotlivých budov.
„Návrh nejlépe ladí s naší vizí vytvořit moderní městské muzeum, které připravuje high-tech výstavy o historických i současných tématech. Chceme být průkopníky moderního muzejnictví, k čemuž nám vítězná vizuální identita jistě pomůže.“
— RNDr. Ing. Ivo Macek, ředitel Muzea hlavního města Prahy
Via Design portál + Jak hodnotí nové logo Muzea Prahy odborná veřejnost?
Nová vizuální podoba Muzea Prahy, za kterou stojí Mikuláš Macháček, Anna Macháčková a Šárka Zíková ze studia zetzetzet, vznikla v rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign. Nová identita by měla podpořit ambice muzea proměnit se z konzervativní instituce na moderní a inovativní volnočasový prostor pro širokou veřejnost.
Via Font
Napsat komentář